PAKKOKÄÄNNYTYS 31.5: Tämäkään ihminen ei ole tarpeeksi hyvä Suomelle?


AUTA MINUA!
Ali, 25, Metsälän säilöönottokeskus 30.5.2017:
"Olen ollut säilöönotossa yli kaksi kuukautta. En voi nukkua enkä syödä, sillä pelkään, että poliisi tulee hakemaan ja pakkopalauttaa minut Irakiin.
Irakissa minulla ei ole paikkaa minne mennä. Kotikaupunkiini Nasiriyahiin en voi palata, sillä isäni on kääntänyt minulle selkänsä. Pelkään, että sotilaat tappavat minut jo Bagdadin kentällä. Bagdadissa minulla ei ole yhtään ystävää. Eilen siellä räjähti taas pommi ja useita siviilejä kuoli. 

Haluaisin jäädä Suomen Turkuun, jossa minulla on sekä paikallisia että turvapaikanhakijaystäviä. Rakastan Turkua. Haluan mennä täällä naimisiin ja saada lapsia ja perustaa autokorjaamon. Ystäväni lupasi minulle työn, mutta minulle sanottiin, että se on liian myöhäistä.

En ole tehnyt mitään väärää enkä rikollista. Tahdon vain elää rauhassa. Auttakaa minua!"

Alille on ilmoitettu pakkopalautuspäiväksi keskiviikko 31.5., mutta ulkomaalaispoliisi ei kohtele pakkopalautettavia ihmisinä vaan pelkkinä numeroina, joten heille ei välttämättä kerrota heitä koskevista suuristakaan muutoksista. Alin kauhu kestää siihen asti kunnes hänet haetaan vasten tahtoaan Metsälän säilöstä.

Jos lennät Turkish Airlinesin lennolla Istanbuliin, varmista, ettei lentosi ole pakkomatka kuolemaan. Kerro henkilökunnalle ettet hyväksy turvapaikanhakijan pakkopalautusta lennollasi. 


Lisätietoja pakkopalautuksista:  juha.sipila@vnk.fipaula.risikko@intermin.fipaivi.nerg@intermin.fi, @TurkishAirlines (Twitter)

#stopdeportations #oikeuselää #righttolive #SaveAli

Turvapaikanhakijoiden Right To Live mielenilmaus Rautatientorilla. #110 #wewillcontinue





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirje Kabulista [Urgent appeal from a deported family in Kabul Afghanistan]

[TIEDOTE 14.11.2017] POLIISI PAKKOPALAUTTI RASKAANA OLEVAN - LÄÄKÄRI EI SUOSITTANUT

SUOMI AIKOO PALAUTTAA PERHEEN IRAKIIN – MUKANA SEITSEMÄN ALAIKÄISTÄ LASTA